Vanillagirrl

 

För vad som idag känns som 100 år sedan bloggande jag under detta namnet. 

 

Som jag minns det var det relativt regelbundna inlägg till en början men intresset dog lite ut med tiden. Istället för regelbundna inlägg blev det mer att man "bloggade ikapp" för den senaste veckan eller månaden, väldigt långa och tråkiga inlägg om jag inte missminner mig. 

 

I samband med att jag successivt slutade blogga var jag på en fest där några personer hade hittat en annan persons blogg och gjorde sig roliga över vad personen delat med sig av. Där och då bestämde jag att jag minsann inte skulle vara någon som folk kunde sitta och skratta åt. 

Nu skrev jag vad jag vet inte så djupa texter, inget utelämnande om mig som person så, det handlade mest om fest, bakfylla och killar. Men bara för att inte riskera att bli skrattar åt raderade jag bloggen. Som 20+ nånting var detta en stor grej, vad folk tyckte och tänkte om en. 

 

Nu, såhär runt 10 år senare, mitt i diverse livskriser (yes, plural), har jag gått och blivit en aning nostalgisk och kom en kväll att tänka min kära blogg. Men den fanns ju inte kvar. Jag tog kontakt med blogg.se för att se om det på något vis gick att återta den raderade bloggen. Men detta gick inte. Och tur var nog det! Hittade en webbarkiv-sida på nätet där de flesta inlägg mellan november 2009 och juli 2010 fanns sparat. Halvkul läsning för mig men kanske inget som jag vill att folk ska kunna läsa nu.

 

Jag landar ändå i att det är lite skönt att min blogg inte låg lagrad på någon server nånstans. Att den är borta. Att mina texter från "livet då" får vara bara mina (de som jag i alla fall lyckades hitta).

 

Mitt kära gamla bloggnamn var tillgängligt, så jag bestämde mig för att skapa en ny blogg. Inte för att jag har några planer på att börja blogga igen, men namnet är mitt så nu gör jag anspråk på det igen.

 

Det finns bara en Vanillagirrl! 

 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Vanillagirrl.blogg.se

Tar tillbaka vad som är mitt

RSS 2.0